ساخت و راه اندازی تابلو برق اینورتر تاورکرین محمدی در تهران

تاور کرین چیست؟

تاورکرین

زمان مطالعه 1 دقیقه

تاور کرین چیست؟

تاور کرین به نوعی ماشین می‌گویند که برای بلند کردن، پایین آوردن و جابجایی مصالح ساختمانی سنگین یا حجیم به اطراف استفاده می‌شود. تاور کرین یک جزء حیاتی در ساخت ساختمان های بلند، سازه‌های عظیم و پروژه‌های پیچیده است. این دستگاه برای کنترل و هدایت تجهیزات سنگین در ارتفاعات ساخته شده است. تاورکرین ها باید به دقت طراحی شوند تا بهترین عملکرد خود را داشته و ایمن باشند.

کاربردهای تاور کرین

جرثقیل برجی یا جرثقیل ساختمانی دارای کاربردهای گسترده‌ای است و به طور کلی، کار این وسیله جابه‌جایی مصالح و هدایت تجهیزات سنگین در سازه‌هایی است که ارتفاع زیادی دارند. تاور کرین را عمدتا در موارد زیر به کار می‌برند: صنایع، نیروگاه‌ها و کارخانه‌ها ساخت‌وسازهای مسکونی، اداری و تجاری ساخت‌وسازهای مرتفع سدسازی پل‌سازی

انواع تاور کرین

تاور کرین یا جرثقیل برجی دارای انواع مختلفی است. انواع تاور کرین شامل موارد زیر می‌شوند: سرچکشی خود نصب‌شونده لوفینگ جیب دریک تاورکرین‌ها به طور کلی یا ثابتند یا متحرک. جرثقیل ساختمانی ثابت کاربرد روزمره دارد و افزایش ارتفاع و امکان جابه‌جایی وسایل در این دستگاه محدود است. تاورکرین متحرک اما شعاع عملکرد گسترده‌ای دارد که می‌تواند در قسمت‌های مختلف پروژه به کار گرفته شود. تاورکرین متحرک، خود به سه مدل ریلی، جاده‌ای و شناور تقسیم می‌شود که هرکدام معایب و مزایایی دارند. تاور کرین ریلی روی ریل حرکت می‌کند و تاور کرین جاده ای بیشتر شبیه به جرثقیل بوده و ابعاد آن کوچک است. یکی از مزیت‌های تاور کرین جاده ای این است که نصب و راه‌اندازی سریعی دارد و قدرت حمل پایین از معایب آن محسوب می‌شود. تاور کرین شناور نیز مدل دیگری از این دستگاه‌ها است که به‌منظور ساخت‌وساز معادن نفتی و بیرون آوردن کشتی‌های غرق‌شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه مهم‌ترین انواع جرثقیل برجی را که در قسمت‌های مختلف مراحل ساخت ساختمان استفاده می‌شوند، معرفی می‌کنیم.

شما اولین نفری باشید که در مورد این پست نظر می‌دهید.